Особливості проведення ДПА у 2018 році
ДПА-2018 для 4 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини
ДПА (також відома, як державна підсумкова атестація) є
підсумковим іспитом для учнів, які закінчили навчання в молодшій школі. В
рамках цього випробування всім українським четвертокласникам належить скласти
свій перший в житті екзамен. ДПА виявить рівень отриманих ними знань і стане
гарантією переходу в середню школу.
Не
так дано в ЗМІ з’явилася інформація, що ДПА буде замінена на ЗНО, тобто буде складатися
не в стінах рідної школи, а на загальнодержавному рівні. Цілком природно, що
такі чутки породили хвилювання серед учнів та їх батьків. Давайте разом з'ясуємо, як буде проходити атестація в 2018 році, а також, які
предмети будуть винесені на атестацію.
Чи замінять ДПА на ЗНО?
Не так давно в пресі та на сторінках Інтернет-ЗМІ
з'явилася інформація, що з вересня 2018 року учні 4-х та 9-х класів українських
шкіл складатимуть обов'язкові іспити у вигляді ЗНО. Інновація пояснювалася
переходом на нову концепцію шкільної освіти, згідно з якою навчання з 1 по 4
класи вважається першим освітнім циклом, з 5 по 9 класи – другим, а навчання в
старшій школі (період з 10 по 12 класи) – третім.
При цьому старша школа буде давати учням
профільну освіту на базі гімназій, академічних ліцеїв і професійних коледжів.
Переходу на новий освітній ступінь передуватимуть державні іспити у вигляді
незалежного зовнішнього тестування знань.
Поспішаємо заспокоїти стурбованих батьків: у
вересні 2017 року з'явилася офіційна інформація, що в 2018 навчальному році
ніяке всеукраїнське тестування у форматі ЗНО для учнів 4-х та 9-х класів
проводити не будуть. Тим не менш, Міністерство освіти за допомогою Центру оцінки
знань може організувати пілотне тестування, для якого залучать близько 6000
школярів. Отже, поки що можна готуватися до звичайного ДПА.
Особливості ДПА для 4 класу
На підсумкову атестацію для учнів молодшої
школи винесені такі предмети:
українська мова;
українська мова;
математика;
літературне читання.
літературне читання.
Дати іспитів затверджуються індивідуально в
кожній окремо взятій школі. Остаточно розклад буде відомий в квітні 2018 року.
Основні положення атестації:
- ДПА проходить у письмовій формі, а завдання
для неї розробляють учителі-предметники, які орієнтуються на вимоги освітніх
програм Міносвіти;
- учні пишуть роботу протягом одного уроку;
- учні пишуть роботу протягом одного уроку;
- завдання для учнів можуть бути написані на
звичайній дошці, спроектовані
- на електронну дошку або роздані учням у
вигляді окремих листків;
атестаційні роботи повинні містити навчальний матеріал, який був вивчений учнями в рамках шкільної програми, а завдання повинні мати різні рівні складності і носити комплексний характер.
атестаційні роботи повинні містити навчальний матеріал, який був вивчений учнями в рамках шкільної програми, а завдання повинні мати різні рівні складності і носити комплексний характер.
Розглянемо особливості структури і змісту
кожного з іспитів.
ДПА з української мови
Атестаційні завдання можуть бути розроблені за
однією із двох можливих схем. Перша схема передбачає диктант або текст для
переписування, в якому пропущені деякі орфограми. Робота будується так, щоб
учень міг показати свої навички в правописі, мовленнєві навички, творчі
здібності та вміння зв'язно висловлювати думки, тому в неї будуть включені
додаткові завдання, спрямовані на виявлення та оцінку всього вищезазначеного.
Один з іспитів перевірить знання школярами рідної
мови – українського
Міністерство освіти рекомендує таку структуру роботи:
Диктант або текст для переписування об'ємом від 50 до 55 слів. У тексті повинно бути пропущено близько 25% слів, у тому числі орфограмм, що представляють собою виключення з правил. Диктант або текст можуть бути оцінені в 6 балів.
Міністерство освіти рекомендує таку структуру роботи:
Диктант або текст для переписування об'ємом від 50 до 55 слів. У тексті повинно бути пропущено близько 25% слів, у тому числі орфограмм, що представляють собою виключення з правил. Диктант або текст можуть бути оцінені в 6 балів.
Завдання до тексту, які перевіряють мовні
знання і вміння учнів. Всього таких завдань може бути 4 кожне з яких оцінюється
в 1 бал.
Завдання творчого характеру, що передбачає
формулювання 3-4 пропозицій. Дана частина роботи може принести ще 2 бали.
Друга форма роботи передбачає комбінацію
диктанту (або тексту з пропущеними словами) і тестів, які перевірять правопис
та мовленнєві навички учнів. Міносвіти рекомендує таке зміст роботи:
Диктант або текст для переписування об'ємом від
25 до 30 слів. У тексті повинно бути пропущено близько 25% слів, у тому числі
орфограмм, що представляють собою виключення з правил. Диктант або текст
оцінюються в 3 бали.
Завдання творчого характеру, що передбачає формулювання
3-4 речень. Дана частина роботи може принести ще 2 бали.
Тестові завдання закритого типу, у яких школяр
повинен буде вибрати одну правильну відповідь з трьох запропонованих. Кожен
тест оцінюється в 1 бал.
Тести відкритого типу, на які потрібно дати
короткий відповідь або встановити відповідність між шістьма компонентами. Ця
частина складається з одного тіста і може принести учневі 2 бали.
Тести відкритого типу з короткою відповіддю.
Такий тест також може бути тільки один і оцінюється в 2 бали.
Виконання всіх видів робіт оцінюється в 12
балів максимум.
ДПА з літературного читання
Учитель має право сформувати два види
екзаменаційних завдань. Перший вид – це робота, в основі якої знаходиться текст
для читання про себе, а також завдання з даного тексту, які перевіряють
розуміння прочитаного, творчі здібності та вміння висловлювати власну думку.
Міносвіти рекомендує таке зміст і структуру роботи:
Незнайомий учням художній текст, в якому
міститься від 330 до 390 слів. Кількість незнайомих слів не повинно
перевищувати 2 одиниці. Максимальна довжина речень – 12 слів. Завдання
оцінюється в 4 бали.
Завдання, складене на основі тексту, який
перевіряє розуміння сенсу прочитаного і вміння працювати з текстом. Таких
завдань може бути 6 кожне оцінюється в 1 бал.
Одне завдання творчого характеру, в якому
потрібно письмово висловити власну думку. Обсяг написаного повинен становити
2-3 пропозиції. За таку роботу можна заробити 2 бали.
Щоб успішно здати літературне читання,
потренуйтеся з дитиною заздалегідь.
Друга форма атестаційної роботи заснована на
тексті для читання і складених за нього тестових і творчих завдань.
Пропонується дотримуватися такої структури:
Незнайомий учням художній текст, в якому
міститься від 330 до 390 слів. Кількість незнайомих слів не повинна перевищувати
1 одиницю, а пропозиції повинні складатися не більше ніж з 12 слів. Завдання
оцінюється в 4 бали.
Тести закритого типу, в яких потрібно вибрати
одну відповідь з трьох запропонованих у роботі. Тестів може бути 2 кожен
приносить 1 бал.
Тести, які передбачають, що учень дасть коротку
відповідь. Завдання оцінюється в 2 бали.
Тести відкритого типу, в яких потрібно
встановити відповідність між 6 компонентами (1 тест, за який нараховується 2
бали).
Творче завдання, в якому потрібно висловити свою
думку щодо прочитаного художнього тексту. Учень повинен написати 4-5 речень (1
завдання, яке оцінюється в 2 бали).
Перевірка читання про себе здійснюється
наступним чином – учням пропонується взяти ручки чи олівці і починати читання
по команді вчителя. По закінченню трьох хвилин вчитель зупиняє читання, а
школярі ставлять крапку біля слова, на якому були змушені зупинитися. Учитель
відзначає прогрес кожного учня, а потім дає їм час дочитати до кінця, щоб мати
можливість працювати з завданнями, складеними на основі фрагмента. Максимум
балів, який можна отримати за всі завдання, дорівнює 12.
ДПА з математики
В даному випадку вчителям-предметникам також
дається вибір з двох можливих форм атестаційної роботи. Перша форма виглядає
наступним чином:
Завдання, в якому потрібно виконати три дії. Оцінюється в 3 бали.
Завдання, в якому потрібно виконати три дії. Оцінюється в 3 бали.
Вираз з дужками, в якому потрібно працювати з багатоцифровими
числами і здійснювати дії в певному порядку (1 завдання 2 бали).
Завдання на порівняння чисел і перетворення
величин (2 завдання по 1 балу за кожне).
Завдання на знаходження частини від числа (1
завдання, яка оцінюється в 1 бал).
Робота з геометричним матеріалом, що
складається з 2 завдань по 1 балу за кожне.
Творча задача, в якій потрібно застосувати
логіку (1 завдання, яке оцінюється в 2 бали).
Друга форма математичного іспиту відрізняється
включенням тестової частини. Обчислення до тестів учень повинен записувати і
здавати разом з листочками тестування, щоб учитель бачив хід виконання робіт.
Рекомендується скласти атестаційну роботу з таких завдань:
Тести відкритого
типу, в яких потрібно вибрати вірний варіант 1 з трьох запропонованих (3 тести
по 1 балу).
Тести відкритого
типу, в яких потрібно встановити послідовність чи знайти відповідності між
компонентами (2 тести по 2 бали за кожне).
Тести відкритого
типу, що передбачають коротку відповідь (1 завдання, яке оцінюється в 2 бали).
Завдання, що
передбачає розгорнуту відповідь (1 завдання, за яку нараховується 3 бали).
Максимум балів,
який можна отримати за всі завдання, дорівнює 12.
Як підготуватися до ДПА?
Основна мета батьків при підготовці до іспитів
– заспокоїти дитину і не допускати зайвих хвилювань. Звичайно, ДПА – це не
звичайна контрольна робота. Але це і не ЗНО, від якого багато в чому залежить
майбутнє учня. Підготовка до підсумкової атестації буде успішною, якщо
дотримуватися декількох порад:
-
напишіть з
дитиною хоча б кілька диктантів та творів на теми, які йому цікаві. Така робота
допоможе зрозуміти, які помилки найчастіше допускає школяр, та попрацювати над
їх усуненням;
-
складіть план читання
українських художніх творів, щоб розвинути техніку читання про себе. Розпитуйте
дитину про прочитаний твір, щоб він прагнув не просто читати як можна швидше,
але і розуміти, про що йде мова;
-
якщо ваша дитина пропустила
якісь уроки в школі і не дуже добре розуміє наступний матеріал, сядьте з нею і
розберіться у втрачених темах. Якщо цього не зробити, нерозуміння буде рости на
зразок сніжної кулі;
-
за пару місяців до ДПА
починайте повторювати всю шкільну програму, щоб освіжити і закріпити
знання.
ДПА-2018 для 9 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини
Підсумкова державна атестація, яку більше
знають під абревіатурою ДПА, – це головне випробування для українських
школярів, закінчили навчання у 9-му класі . Для випускників середньої школи ДПА
є своєрідним виміром отриманих знань і тренуванням перед ЗНО . Така перевірка
дає можливість зробити висновок про якість освіти, отриманої на базі певної
школи. Також це моніторинг методичної роботи вчителів, який дозволить внести
зміни в програму підготовки школярів.
На початку поточного року в ЗМІ просочилася
інформація, що ДПА для дев'ятикласників буде замінено на ЗНО – тобто іспити
будуть проходити на загальноукраїнському рівні. Згідно з новим законом про
систему освіти в Україні, результати іспитів будуть служити пропуском у
спеціалізовані класи гімназій, академічних ліцеїв або професійних коледжів.
Природно, такі новини серйозно схвилювали учнів
та їх батьків. Втім, паніку піднімати не слід. На сьогоднішній день дана
інформація була спростована профільним відомством. Цілком можливо, що в деяких
контрольних групах такі тести проведуть в якості пілотного проекту, однак
говорити про впровадження цієї норми у життя всіх українських школярів поки
рано. Що ж, давайте дізнаємося, як буде проходити ДПА в 2018 році!
На відміну від ЗНО, ДПА – іспит шкільного, а не
всеукраїнського формату
Атестація учнів, які закінчили 9-й клас, буде
проходити на базі тієї школи, в якій вони проходять навчання. Екзаменування
проходить у письмовій формі і повинно відповідати певним вимогам Міністерства
освіти. У роботі повинні бути завдання, відповідні рівню підготовки учнів і
шкільних освітніх стандартів.
Дати, в які буде проходити ДПА, визначаються членами педагогічної ради. Наказ за підписом директора, затверджує дати проведення кожного іспиту, доведуть до відома учнів не пізніше 5 квітня 2018 року. Дев'ятикласникам 2017/2018 року випуску потрібно здавати три іспити:
Дати, в які буде проходити ДПА, визначаються членами педагогічної ради. Наказ за підписом директора, затверджує дати проведення кожного іспиту, доведуть до відома учнів не пізніше 5 квітня 2018 року. Дев'ятикласникам 2017/2018 року випуску потрібно здавати три іспити:
українська мова;
математика;
предмет за вибором педагогічної ради з одного із зазначених предметів: української літератури, зарубіжної літератури, іноземної мови, історії України та всесвітньої історії, права, географії, біології, хімії, фізики або інформатики, а також мов національних меншин.
предмет за вибором педагогічної ради з одного із зазначених предметів: української літератури, зарубіжної літератури, іноземної мови, історії України та всесвітньої історії, права, географії, біології, хімії, фізики або інформатики, а також мов національних меншин.
Оцінки по ДПА виставляються в журнал після
річної позначки. Підсумки атестації повинні бути проставлені в атестат про
середню освіту. Вони безпосередньо впливають на середній атестаційний бал.
Хто звільняється від ДПА?
Деякі категорії учнів можуть отримати звільнення від ДПА. До числа таких школярів входять:
-
діти,
які проходять навчання і лікування на базі шкіл-інтернатів або освітніх
закладів санаторного типу, реабілітаційних центрів, класів інклюзивного типу, є
глухими, сліпими, або слабочуючими, слабозорими, мають порушення функції
опорно-рухової системи, тяжкі мовленнєві порушення або затримку в психічному
розвитку;
-
учні,
які перебувають у соціальній відпустці. Це правило діє для дівчаток, які
народили дитину. Для підтвердження свого статусу матері їм потрібно надати
довідку з жіночої консультації і, якщо учениця є повнолітньою, заяву;
-
спортсмени,
які беруть участь у міжнародних змаганнях або повинні поїхати на збори, а також
учасники виставок або конкурсів, які проходять на міжнародному рівні;
-
учні,
в районі проживання яких трапилося стихійне лихо або оголошено надзвичайний
стан;
-
учні,
які стали учасниками олімпіад або наукових конкурсів, що проходять на
міжнародному рівні. Вони отримують звільнення від предмета, на якому посіли
призові місця;
-
учні,
які вийшли на третій етап МАН з якого-небудь предмета. Вони звільняються від
ДПА з цієї дисципліни;
-
школярі,
які мають міжнародну сертифікацію з іноземної мови на рівні В1 (для середніх
шкіл без спеціалізації з мови) і В2 (для шкіл, в яких вивчаються мови на
підвищеному рівні).
Зміст іспитів та вимоги до білетів
Вимоги, які висуваються до структури, змісту і
правил проведення атестації, варто обговорити детальніше.
ДПА з української мови
Підсумкова атестація з української мови
належить до числа обов'язкових. Вона проводиться у формі письмового диктанту, в
рамках якого оцінюється орфографічна і пунктуаційна грамотність учнів, уміння
правильно писати слова, вживати правила орфографії і пунктуації, а також
оформляти роботу відповідно до вимог. Тезисні характеристики ДПА:
-
атестація проходить
протягом 60 хвилин;
-
обсяг диктанту повинен
становити від 160 до 170 слів;
-
на початку іспиту вчитель
повинен зачитати весь текст, дати пояснення щодо його змісту, лексичного
значення слів і особливостей правопису;
-
кожне речення тексту читається
наступним чином: учитель читає все речення цілком, потім повторює по частинах
(в цей час учні пишуть), а потім ще раз повторює речення;
-
в процесі диктування
потрібно вказувати місце, в якому починається новий абзац;
-
в кінці вчитель ще раз
читає весь текст, щоб учні змогли зробити перевірку роботи і виправити можливі
помилки.
Оцінка диктанту
проводиться за такими критеріями:
-
помилки в орфографії і
пунктуації оцінюються однаково;
-
помилки, допущені в
одному і тому ж слові, вважаються за одну, але однотипні помилки, допущені в
різних словах, вважаються різними;
-
при підрахунку помилок
потрібно ділити їх на грубі і негрубі (виключення, заміна розділового знака,
вживання не і ні і т. д.);
-
помилки на правила, які
учні ще не проходили в 9-му класі, повинні бути виправлені, але не враховуються
при підрахунку;
-
робота, в якій допущено
більше п'яти виправлень, оцінюється на 1 бал менше;
-
бали потрібно розподіляти
за таким принципом: 15-16 помилок і більше – 1 бал, 13-14 – 2 бали, 11-12 – 3
бали, 9-10 – 4 бали, 7-8 – 5 балів, 5-6 – 6 балів, 4 – 7 балів, 3 – 8 балів, 1
груба і одна негруба – 9 балів, 1 – 10 балів, 1 негруба – 11 балів, 0 – 12
балів.
ДПА з української літератури
Екзаменування з даного предмету проходить у формі
тестування. Охарактеризувати процес проведення ДПА та вимоги до роботи можна
наступним чином:
- тривалість іспиту становить 90 хвилин;
- вчитель розподіляє варіанти так, щоб поруч не
опинилися учні з однаковими варіантами;
- в роботі має бути 25 завдань, представлених у
різній формі: у №1-16 учні вибирають 1 вірна відповідь з 4-5 варіантів, №17-20
– встановлюють відповідність між колонками елементів, №21-24 – вписують
відповіді у вигляді слова, поєднання слів або речень, №25 – пишуть розгорнуту
відповідь на поставлене питання. Дана робота являє собою твір обсягом 100-200
слів, в якому автор повинен сформулювати проблему, дати коментарі, розповісти
про авторську позицію, висловити свою думку щодо проблеми й аргументувати його.
ДПА із зарубіжної літератури
ДПА з літератури зажадає начитаності та вміння
викладати свої думки
Завдання з зарубіжної літератури повинні мати різну форму і охоплювати програму за 8 і 9 класи. Характеристика ДПА та вимоги до його проведення виглядають наступним чином:
Завдання з зарубіжної літератури повинні мати різну форму і охоплювати програму за 8 і 9 класи. Характеристика ДПА та вимоги до його проведення виглядають наступним чином:
-
робота
пишеться протягом 90 хвилин;
-
завдання
перевіряють вміння аналізувати та інтерпретувати художні тексти, знання родової
й жанрової специфіки творів, розуміння стилістики, ідейного і художнього
змісту;
-
у
кожному варіанті повинно бути не більше 24 завдань, з яких №1-19 – це вибір правильної відповіді (тести повинні стосуватися біографій авторів, літературних
епох, напрямів, понять, назв творів та характеристик героїв), №20 – завдання на
встановлення послідовності елементів, №21-23 – встановлення відповідності між
двома колонками, №24 – написання твори -роздуми на запропоновану тему, в якому
повинні бути відображені знання з зарубіжної літератури, розуміння її як
мистецтва слова, а також уміння проводити аналіз художніх текстів, добирати і
використовувати слова та вирази.
Твір оцінюється, виходячи з
таких критеріїв: повнота висвітлення теми, посилання на художні твори, логічна
послідовність викладу думок (вступ, основана частина з аргументами, висновки),
структурна цілісність, переконливість, образне мислення. Ця частина роботи
оцінюється в 3 бали. В цілому, норми правопису в даному ДПА не оцінюються, але
якщо у творі багато орфографічних і пунктуаційних помилок, вчителеві
рекомендовано зняти за це 0,5 бала.
ДПА з математики
Математичний іспит пишеться протягом 135
хвилин, якщо він призначений для учнів середніх шкіл без спеціалізації з
математики, і 180 хвилин, якщо випробування проводиться для спецкласів.
Співвідношення кількості завдань з курсів алгебри і геометрії – 2:1. Завдання
розробляються так, щоб охопити програму з 5 по 9 класи. Роботу можна розділити
на три частини:
-
перша – від 10 до 12
завдань, сформульованих у тестовій формі так, щоб учень вибрав одну правильну
відповідь із 4-5 варіантів;
-
друга – від 4 до 6
завдань у вигляді відкритих тестів, на які потрібно дати коротку відповідь;
-
третя – 3-4 завдання відкритої
форми, у яких учневі треба буде дати розгорнуту відповідь (вирішити завдання і
пояснити логіку і порядок вирішення). Ці завдання оцінюються на максимум балів
тільки в тому випадку, якщо учень зумів обґрунтувати кожне проведене дію.
Учням, які навчаються у спеціалізованих
математичних класах, можуть видати атестаційну роботу з додатковою частиною.
Міносвіти пропонує включити в неї 3 завдання за програмою поглибленого вивчення
математичних дисциплін.
ДПА з іноземної мови
Атестаційна робота з іноземної мови проводиться
в письмовій формі і перевіряє словниковий запас школярів, а також ступінь
оволодіння мовою. Для учнів звичайних шкіл завдання повинні відповідати рівню
А2+, а для дев'ятикласників, представляють спеціалізовані школи – В1. Завдання
ДПА з іноземної мови складається з трьох частин:
читання – учням
пропонуються тексти публіцистичного характеру, особиста або офіційний лист,
оголошення, реклама, розклад, меню, рецепт або телепрограма. Після читання
тексту потрібно буде виконати завдання по ньому – це може бути тест з вибором
вірної відповіді, добір логічних пар, запитання з короткими відповіді, завдання
на встановлення порядку слів, знаходження аргументів та встановлення зв'язків
між інформаційними блоками;
використання мовленнєвих навичок – у цій частині школяра чекають тести, що передбачають
коротку відповідь. Вони виявляють ступінь оволодіння лексикою, граматикою і
семантикою. Завдання повинні бути складені з текстів різного обсягу і
складності, а їх контекст – торкатися побутових ситуацій. Це може бути
завдання, якому потрібно вставити пропущене слово або вибрати варіант
відповіді;
лист – тут учням треба
показати, наскільки добре вони оволоділи навичками письмової комунікації.
Школярі будуть писати текст, спираючись на підказки у вигляді оголошень,
листів, повідомлень, реклами, картинок, фотографій, таблиць або схем.
Англійська мова – найпопулярніший предмет за
вибором серед всіх ДПА.
ДПА з історії України та всесвітньої історії
Завдання повинні перевірити:
-
знання історичної
термінології, фактів, явищ, подій, хронології, картографії та пам'яток
історико-культурного характеру;
-
вміння учнів проводити
аналіз і узагальнення, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між
історичними подіями, явищами, процесами і періодами;
-
навички в роботі з
джерелами історичної інформації – документами, картами, схемами, фото.
Рекомендується складати
атестаційну роботу з 22 завдань і дотримуватися такої структури:
-
завдання №1-16 – тести з
чотирма варіантами відповідей, у яких потрібно знайти один вірний;
-
завдання №17-18 –
визначення відповідності;
-
завдання №19-20 полягають
у визначенні хронологічної послідовності історичних подій;
-
завдання №21-22 – тести з
сімома відповідями, серед яких потрібно знайти 3 вірних.
ДПА з правознавства
Атестація з правознавства проводиться у
письмовій формі. При складанні атестаційної роботи вчителі повинні включити в
них різноманітні завдання, які перевірять правові знання учнів, рівень розвитку
їх юридичної логіки, правові вміння і ставлення школярів до правовим явищам і процесам.
Міносвіти рекомендує включати в атестаційну роботу такі типи завдань:
-
тести на
вибір одного або декількох правильних відповідей. Завдання такого типу можуть
стосуватися понять і термінів;
-
завдання,
в яких потрібно встановити відповідність між поняттям та визначенням, назвою і
описом;
-
завдання
на визначення понять учні повинні максимально точно дотримуватися інформації,
яка міститься в нормативно-правових документах;
-
завдання,
в яких потрібно виявити три відмінності між поняттями – школярам доведеться показати,
наскільки добре вони розрізняють і вміють порівнювати правові явища і процеси;
-
завдання
на побудова логічного ланцюжка;
-
завдання
на виявлення помилок у запропонованих текстах;
-
завдання,
в яких потрібно провести аналіз фрагмента юридичного документа – школяр повинен
відповісти на питання стосовно понять, про які йде мова, їх значення, а також
правовідносинах, регульованих даним документом;
-
аналітичне
завдання, в якому потрібно відповісти на питання до правових ситуацій з різних
галузей права.
ДПА з географії
При складанні завдань для підсумкової атестації
вчителям рекомендовано включати в них 15 завдань різної складності. Вони
повинні виявляти навички роботи з картами, малюнками, схемами, таблицями,
діаграмами, передбачати вирішення завдань і роботу з контурними картами.
Міносвіти радить учителям формувати атестаційну роботу з таких завдань:
-
10
тестів на вибір однієї правильної відповіді з чотирьох варіантів – у них
перевіряється знання географічних термінів та понять, а також вміння працювати
з різними джерелами географічної інформації;
-
3
завдання на визначення відповідності між поняттями, процесами і явищами;
-
2
тестів з сімома варіантами правильних відповідей, з яких потрібно вибрати три;
-
1
завдання з практичними розрахунками (в ній використовуються малюнки, схеми,
таблиці, діаграми);
-
2
завдання з розгорнутою відповіддю на питання – учням належить висловлювати свої
думки, наводити аргументи, складати географічні характеристики, робити
висновки, порівнювати об'єкти і явища, визначати типові риси, переваги і
недоліки природних і економічних умов;
-
2
завдання, в яких потрібно отримати відповідь за допомогою математичних
розрахунків;
-
1
завдання передбачає нанесення інформації на контурну карту та запис легенди.
Якщо іспит проводиться в
класі з поглибленим вивченням географії, рекомендовано доповнити роботу ще
одним завданням практичного характеру і одним – творчого. Звичайні класи можуть
писати роботу протягом 90 хвилин, спеціалізованих класах відводиться 120
хвилин.
ДПА з біології
Щоб скласти біологію, доведеться повторити всю
шкільну програму з 7 класу. Підсумкова екзаменаційна робота складається на
основі шкільної програми з 7 по 9 класи. Завдання в атестаційній роботі повинні
бути присвячені людині і біологічним основам її поведінки (70% завдань),
рослин, грибів і лишайників, бактерій, тварин, організмів і середовища їх
проживання (30% завдань). У роботі учні повинні продемонструвати:
-
розуміння
ролі біології у практичній діяльності і життя людей;
-
знання
методів вивчення живих об'єктів;
-
знання
ознак організмів;
-
розуміння
особливостей рослин, грибів, бактерій, тварин, їх ролі в природі, а також
способів їх використання у практичній діяльності людей;
-
знання
особливостей взаємодії між видами;
-
розуміння
будови клітин і організмів, навички профілактики захворювань і
надання першої медичної допомоги.
В роботу входять завдання
різної складності:
75% завдань – це тести відкритої і закритої
форми, в яких потрібно вибрати правильну відповідь дати коротку відповідь або
встановити відповідність. Такі завдання перевірять ваші знання щодо біологічних
об'єктів, процесів, явищ, понять і термінів;
25% завдань – це робота з діаграмами,
графіками, таблицями. У завданнях цього типу школярі повинні будуть встановити
причино-наслідкові зв'язки, зробити узагальнюючі висновки, аргументувати свою
точку зору.
ДПА з хімії
До складу атестаційної роботи увійдуть наступні
розділи хімії:
15% завдань – програма 7 класу (хімічна
термінологія, прості речовини метали і неметали);
45% завдань – програма 8 класу (кількісні
вимірювання речовин, розрахунки за формулами, класи неорганічних сполук,
періодичний закон і система, атомна будова, хімічний зв'язок і будова речовин);
40% завдань – програма 9 класу (розчини,
реакції і органічні сполуки).
В атестаційну роботу повинні входити тести, в
яких необхідно вибрати правильну відповідь, установити відповідність, написати
вірну послідовність, відтворити зв'язку між класами неорганічних сполук, а
також завдання, що вимагають скласти окислювально-відновну реакцію, написати
реакцію обміну іонами або вирішити завдання. Учням дозволено користуватися
простими калькуляторами, таблицею Менделєєва, таблиця розчинності кислот,
солей, підстав і гідроксидів, а також рядом активності металів.
ДПА з фізики
Атестаційні роботи перевірять знання
термінології даної науки та її законів, а також навички у розв’язуванні завдань
і вміння проводити аналіз явищ і процесів. У структурній частині іспиту
обов'язково повинні бути присутніми тести на вибір правильної відповіді з 4-5
варіантів, завдання на встановлення відповідності, завдання з встановленням
сутності фізичних явищ, формулюванням законів і проведенням розрахунків, які
супроводжуються ілюстративним матеріалом. При оцінці типових та комбінованих
завдань комісія перевіряє:
уміння записати умову в скороченій формі;
навички перекладу фізичних величин в одиниці
Міжнародної системи;
здатність працювати з формулами і виводити
підсумкову формулу для розрахунків;
готовність пояснити всі етапи рішення і
записати відповідь у правильній формі;
вміння проаналізувати і перевірити вірогідність
одержаного результату.
Для учнів, які вивчають фізику поглиблено, в
атестаційну роботу слід додати завдання підвищеної складності. Під час іспиту
школярам дозволено використовувати калькулятор.
ДПА з інформатики
Інформатика – це предмет, знання якого,
безумовно, стане в нагоді вам в житті. Проводити атестацію необхідно за варіантами,
в яких виділено три частини:
-
перша –
12-14 завдань у формі тестів, в яких потрібно знайти одну правильну відповідь,
тестів з кількома варіантами правильної відповіді і завдань, що вимагають
встановити відповідність між компонентами;
-
друга
– 1 завдання відкритої форми, яка передбачає наявність розгорнутої відповіді у
вигляді блок-схеми алгоритму;
-
третя
– 2 завдання, які виконуються на комп'ютері (одне з них передбачає написання
програми).
ДПА
11 клас
ДПА здобувачів повної загальної
середньої освіти (11 клас) здійснюється у формі ЗНО з 22 травня до 13 червня (основна
сесія) з трьох предметів: української мови та літератури, математики або
історії та предмета за вибором учня.
22 травня - математика
24 травня - українська мова і література
29 травня - іспанська мова
29 травня - німецька мова
29 травня - французька мова
01 червня - англійська мова
04 червня - біологія
06 червня - історія України
08 червня - географія
11 червня - фізика
13 червня - хімія
24 травня - українська мова і література
29 травня - іспанська мова
29 травня - німецька мова
29 травня - французька мова
01 червня - англійська мова
04 червня - біологія
06 червня - історія України
08 червня - географія
11 червня - фізика
13 червня - хімія